joi, 17 iunie 2010

lego

In introducerea comentariului la epistola catre Romani Karl Barth, s-a gandit sa faca o apologie a teologiei pentru teologi si nu pentru mase. Pentru ca, inainte de toate - cunoasterea are un rol mantuitor - teologul scrie pentru a-si clarifica siesi existenta lui Dumnezeu si abia apoi pentru a-i lumina pe ceilalti. Ceea ce, intr-un sens, e foarte corect. Sunt suficient de multi teologi ortodocsi care nu stiu despre ce vorbesc sau ce ar vrea sa spuna.

Cum nu mi-as fi dorit sa-l contrazic pe Barth ci, mai degraba, sa-l continui, am incercat sa prelungesc ideea si sa arunc mingea in careul celalalt, la cititor.
Aici m-am oprit. Am facut o pauza si mi-am dat seama ca orice tentativa de a trage o concluzie poate cadea deopotriva in ridicol sau desertaciune...Caci, pana la urma, cui folosesc cartile de teologie... Experienta si experierea lui Dumnezeu sunt chestiunii unice si neimpartasibile, nici macar unui public initiat. Iar orice incercare de a impune un punct de vedere cu valoare de adevar absolut este ridicola.
Deci... ubi sunt ?

0 comentarii:

.

contact

whitewoland@gmail.com

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP